joi, 19 iulie 2007

Reincarnarea cuvintelor

De la atatea calduri am hotarat sa fac greva si sa nu mai transpir. Transpiram ca un peste si ma plictiseam. Plictiseala m-a impins la vizionarea unui film, unul artistic: La grande bouffe. La grande bouffe e un film in care 4 oameni se hotarasc sa manance pana mor. Moartea a survenit intr-un mod ilar, adica nu mi s-a parut foarte concludenta. Concludent mi-a parut asemanarea dintre film si teatru, dintre film si poezie, dintre teme si curente. Curentul suprarealist domina definitia intregii teme a filmului. Filmul e de fapt un grand bouffe, un seminar gastronimic, in care prostituatele si mancarea se impart in mod egal, primele fiind dezgustate de activitatea lor: " All we do is eat" - le mustra constiinta. Constiinta mea m-a facut sa accept capodopera si sa o declar un ars cinematica, un festin lipsit de prejudecati si plin de retete culinare datatoare de flatulatii. Flatulatiile erau inodore si nu deranjau personajele de la intocmirea actelor sexuale. Acte sexuale care pentru unii si majoritatea ar reprezenta dezgust,perversiune, inrameaza stilul cinematografic si cultural francez. Francezii de altfel, ni s-ar parea obsedati sexuali fiindca ochiul nostru comunist e prea patat de cataracta si nu poate sa vada. Vedem toata ziua formele cenzurii si interdictiile oferite de aceasta si ne plangem de ea si o stigmatizam dar nu putem trece de ea nici cand avem libertatea. Libertate pe care noi ar trebui sa o simtim ca o adiere de vant si nu ca un proces de remuscare al constiintei. Constiinta mea si poate a multora a primit cu varf si indesat lectii materne si paterne care ne-a modelat in spiritul pragmatismului, materialismului al invataturilor,invataturilor, invataturilor (nu am scris de 3x ci am facut apel la citatul lui Lenin) tovarasesti si interdictiei care cica e spre binele nostru. Al nostru sau al lor, pot sa declar ca ma simt atat de departe de ei incat orice discutie mi se pare ridicola,goala,fara rost, needucativa, restrictiva si care ma face de fiecare data cand vorbesc sa tac. Tac....

Niciun comentariu: