sâmbătă, 14 iulie 2007

Inanitie si povesti

Fac cum fac si scriu inainte sa iau masa, un exercitiu de automutilare, ce sa-ti mai spun. Mi-am facut obiceiul sa ma multumesc cu putin, dar asta se intampla in anumite privinte. Azi s-a intamplat ceva frumos. Am citit cateva pagini de-ale mele scrise exact in urma cu un an. Pagini inundate de ganduri curate, o sinceritate debordanta si dorinte increzatoare in viitor. Si uite a trecut un an si pot sa zic ca s-au schimbat cateva aspecte. Am ras cand am declarat embargou radical femeilor fiindca ma simteam neinteles si naiv.Citez :" Ma simt prea naiv, prea sensibil, prea mic pentru dragostea din mine. Ma autodistrug". Numeam femeile : vietati decerebrate, capabile de un tragism melodramatic dar toate existente in imediatul material. Cate s-au schimbat de atunci, si azi nici nu imi amintesc sa fi luat decizii care sa marcheze un viitor cast si lipsit de relatii interpersonale. Dimpotriva. Daca atunci ma declarasem un misogin notoriu, acum pot sa zic cu zambetul pe buze tuturor femeilor: Va iubesc. Definesc termenul de misogin a fi ultima fasie de speranta ca femeile nu sunt.... asa cum sunt, adica interschimbabile :)). E nu chiar. Ma refer la faptul ca daca cineva ar suferi masive schimbari de caracter atunci acela trebuie sa fie un barbat. Femeile prefera sa piarda tot decat sa se schimbe. Si decate ori am spus : "Numai prostii au orgoliu". Asta ma face sa insinuez ca... oupps. Si cand ma gandesc ca majoritatea cititorilor mei sunt femeile, acest articol va semna demisia lor din calitatea de cititor. Imi cer scuze dragi cititori pentru aciditate. Aici nu e vorba de voi s-au de apartenenta voastra la un anumit gen. E vorba de mine, deci va rog sa o luati ca atare. Dar cine ar face 99 de exercitii de sinceritate si sa aiba parte de indezirabilitate. Sa te trezesti cu replici : "Apreciez sinceritatea ta, dar asta a fost si un punct slab al tau". Daca sinceritatea e un punct slab atunci de ce se mira fetele ca baietii sunt insensibili si ingrati, cand ele sunt acelea care ne alunga din sanul raiului, asa cum au mai facut-o. Mie imi face o placere extraordinara sa stiu ca am fost sincer la tot pasul si am avut curajul sa spun cine sunt si ce gandesc. Si totusi eu par cel sensibil. De ce? Fiindca atunci cand vorbesc, sunt descoperit si devorat de ipocriziile altora. Si mor cand cineva incearca sa-mi minimalizeze starile sufletesti si trairile spunand: Stiu cum te simti,am patit si eu. Mda... n-am stiut ca am impartit aceeasi coasta si aceeasi constiinta cu tine. "Cat de dramatic", "cata drama in viata ta " - nici astea nu le prea inghit. Putini stiu cum ma simt si incet, incet am sa gasesc acele persoane compatibile cu regimul meu fara prejudecati. Ma distreaza tipul de relatii care se desfasoara in micul meu orasel. E un subiect care merita abordat, judeacat si experimentat. Aici daca ai o/un partener/a brusc devii un sihastru, tinzi sa te izolezi de tot ce ai avut pana in acel moment. Se vrea un univers cat pentru doi. Numai ca mai sunt porci ca mine care isi face loc in spatiul acela intim. Si tot ce fac e sa ii invit: Hai ma sa iesim in oras.. Ne distram.. Bem.. Povestim.. Si mi se inchide repede gurita : " Nu vin.. nu am chef.. nu vrea nici ea". Parca toti sunt otraviti si nu inteleg de ce sunt otraviti. De fiecare data cand iesim, o facem cu prietenile. Si se intampla ca eu si inca unu suntem fara jumatati. Nu ca nu am fi si noi in stare. Nu asta e ideea. Ideea e ca incep discutiile esentiale de dificultate minimala, care se rezuma doar la atentionari, reprosuri pe care pe mine lasa rece. Daca ceea ce se intampla e normal atunci vreau din toata inima sa cred ca sunt nebun. Vin momentele in care fiecare isi etaleaza relatiile... "suntem impreuna de n ani"- ce importanta are ? Daca timpul e mai important ca trairile atunci eu sunt nebun. " Uite la ei.. tu de ce nu poti sa fi asa...vezi cum e... tu de ce nu esti asa"- Din atata mai bine il iei pe celalalt. E chiar atat de simplu. Si probabil multi vor zice ca sunt rautacios si gelos fiindca eu nu am o relatie de n ani si bla bla dar eu nu fac decat sa evoc momente de care am avut parte. Cred ca cel mai frumos ar fi cateva clipe cinematice focalizate pe o camera video. Dar nu merita osteneala fiindca nu vreau sa fac dreptate sau sa arat a-normalitatea sau sa-mi dovedesc luciditatea si transparenta gandirii. Gandul meu e acuma la soare si baie. Plec sa imi gasesc nebuna :)))Pa pa

2 comentarii:

eu spunea...

hmm.....interesant articol..da cum se face ca totusi iti mai petreci zilele,serile cu noi desi exista atata prostie...si cum se face ca baietii te invitau tot timpul oriunde mergeau nu tu pe ei, poate ca mai erau cazuri cand si tu luai initiativa dar cam rar, dar tu ziceai"api nu stiu ca nu am bani da eu vreau sa vin"..oricum una peste alta nu cred ca tu o sa ajungi sa intelegi relatia dintre un barbat si o femeie degraba cel putin pana nu ajungi si tu sa ai o prietena stabila si pe care sa o iubesti cu sinceritate..si pt ca iti place sa fii sincer te rog sa imi ierti si mie sinceritatea si scuza-mi repetitia cuvintelor dar vreau sa cred ca tu iesi cu noi pt ca iti place prostia noastra nu pt ca nu ai avea cu cine nu?...parerea ta este ca fetele ii strica pe baieti cu tacaniile lor dar oare nu ii si viceversa? mai gandestete

mystyque spunea...

ploaie si meditatie cel putin asta e cadru in care am inceput sa-ti citesc articolul cu intarziere ce e drept... acid ca si tine dar nu ma deranjeaza ... si intr-un moment de sinceritate deplina admit cu greu ca partial ai dreptate(unele dintre noi suntem asa, subliniez nu toate) poate chiar asa e poate cate o data va stricam, va prostim cu parerile noastre si cu unele cerinte absure... da .personal cunosc fete care au ca scop sa il schimbe pe unu sa il faca sa se comporte cum vor ele sa gandeasca ca si ele ... si raman socata... am avut recent o disputa cu una dintre ele o colega si am incercat sa o conving sa nu faca asta ... dar nu am putut... ea va fi inca una dintre cele care va schimba un baiat pe care mai tarziu inevitabil il va parasi deoarace nu o va mai atrage cu nimic ... nu va mai veni cu nimic nou, totul va fi mult prea asemanator ei. e trist si totusi admite ca nu e numai vina lor ci si a voastra pt ca acceptati ca cineva sa va schimbe total.. de ce faceti asta ? chiar dak ne enervam si va reprosam multe chestii ... ne invatam cu ele .. dau farmec si condimenteaza iubirea... asa ca in unel situatii pastrativa doza de originalitate pastrativa doza de rautate (nu asta e termenul dar nu stiu cum sal numesc...poate doza de misoginism? ) la adresa noastra... (si noi vom pastra o mica doza de misandrie la adrsa voastra:)) ca sa fim chit)
presupun ca multe fete nu vor fi de acord cu cele scrise mai sus ... poate nici unii baieti nu vor fi dar nu am scris asta pentru a fi pe placul cuiva ci doar m-am exprimat liber... si astept un raspuns aici din partea ta ... sa fie pentru toti care citesc acest articol si aceste comentarii.

ps: si nu, nu demisionez din postura de cititoare