duminică, 22 iulie 2007

La munci


Se pare ca lipsa mea acuta de bani ii afecteaza mai mult pe cei din jur decat pe mine. Nu e vorba de cinstea pe care mi-au oferito prietenii de fiecare data cand am iesit in oras ci de necinstea celora care ma imping de la spate sa ma duc sa muncesc si sa produc bani. Acest etalon monden al societatii nu ma face decat sa scuip si sa strang pumnii de fiecare data cand cineva vorbeste de el. De 3 saptamani, aproape o luna nu am mai vazut bani multi sa se perinda prin mainile mele. Sunt singurul care nu ma plang si nu o accept dintr-o resemnare ci dintr-o satisfactie personala. De 4 ani de zile verile mele s-au consumat muncind pe ici-colo din dorinta de a avea niscaiva bani pentru nevoi personale. Probabil atunci eram un om fericit dar prost. Mediile in care lucram nu erau deloc menite sa dezvolte capacitati intelectuale dar nu puneam accentul pe asa ceva. Important era sa am banul la buzunar, sa am o independenta financiara temporara ca sa scap de politicile parintilor mei. Anul acesta astept cel putin un job pe masura capacitatilor intelectuale iar daca nu cel putin unu care sa nu-mi ingradeasca timpul. Desigur in ochii prejudiciosi sunt un lenes care a uitat sa mai munceasca. Cat de stupid. Ce rost isi mai au toate acestea, ce rost isi mai au anii studentiei si cei petrecuti prin fel si fel ganduri daca am sa ma duc sa lucrez intr-o fabrica, sa fac acelasi lucru 8 ore pe zi. Insusi aceasta practica ma poarta spre isterie. Acum e momentul zero in care pun piciorul in prag, momentul in care orice valori materiale sunt sub orice gand,idee. Nu voi mai munci din lipsa de bani, ci voi astepta si voi incerca sa fac lucruri care imi plac. Asta e important. Mi-am luat si cateva carti de la bibioteca, pe care le citesc cu sete si dupa fiecare pagina fug la frigider sa beau apa, si prefer orele de lectura in dauna celor petrecute stiu eu prin ce firme exploratoare de prosti. Sunt satul. Atat de satul incat gandurile mele sunt din cele mai negre. Ma confrunt zilnic cu sechele ale comunismului si a oamenilor de joasa morala si asta ma roade cel mai mult. Dar se va schimba.

Niciun comentariu: