miercuri, 21 aprilie 2010

Declaratii.

" De altfel e si cea mai frumoasa declaratie de dragoste: Simt ca te pot parasi. Te iubesc atat de mult , incat s-a implinit ceva in mine - si acum te pot parasi. E inutil sa intorci capul. S-ar putea sa vezi nedumerirea. Cand pleci, e bine sa crezi ca ai socotelile incheiate."

Am fost acolo. Doar c-am intors capul considerand ca socotelile mi-au fost neincheiate. Si-am cazut in nedumerire.

" Dintre animale - spune Geneza - nu s-a gasit nici un ajutor pentru om. De aceea Dumnezeu adoarme pe Adam si scoate din coasta sa femeia... Daca s-ar fi gasit ceva s-o inlocuiasca."

" De ce e de neconceput un Narcis feminin ? Femeia se priveste totusi nespus de mult in oglinda.Dar probabil pentru a vedea acolo un altul - care o priveste''.

"Rolul pe care il poti juca in viata anumitor oameni este de a desfiinta pe un altul care a jucat un rol. Nu existi, fireste; esti uitat.Dar tarasti in caderea ta pe un altul.''

"Cunosc un instinct mai puternic decat instinctul de conservare chiar: instinctul de " a avea dreptate". Oamenii se lupta, se cheltuiesc si cad pentru: " Vezi , ce ti-am spus eu ?. Am un prieten care de 15 ani imi spune :"Va veni dezastrul" . Si, fireste, intre timp nu poate face aproape nimic. Iar cand dezastrul va veni, va fi multumit ca a avut dreptate; uitand ca intre timp a pierdut un sfert de viata pentru un sfert de adevar. Ceea ce e incantator , in definitiv, e ca toti avem dreptate. Nimeni nu va putea fi dezmintit vreodata..."

"Filosofia ca donjuanism. Pe langa ea, oamenii de specialitate fac simple casnicii burgheze. Esentialul e sa cuceresti. Nu sa accepti. Nu sa stii. "

'' Dupa jumatate de ora de convorbire orice femeie din societate scoate din geanta pudriera ca sa se refaca. Recunosc esenta feminitatii intr-un gest ca acesta. Dar si tot ce e absurd in esenta feminitatii. Caci femeia intelege sa se refaca asa cum a fost. Ea nu-si da seama ca a trecut un anume timp, in care s-a intamplat ceva ; ca a intrat si ea intr-un proces de devenire; ca pe fata ei trebuie sa se citeasca urmele acestei deveniri. Ea nu admite sa treaca peste chipul ei umbra unei idei care se va fi rostit sau se inscrie undeva in cuta unui adevar. Nu, ea vrea sa revina la chipul din fata oglinzii, la masca adoptata o data pentru totdeauna.Ce-i pasa ca falsifica astfel o intreaga devenire ? Ea vrea sa ramana aceeasi. Intr-o lume in care totul devine, ea crede ca poate ramane aceeasi".

Niciun comentariu: