sâmbătă, 16 februarie 2008

Memo

Un prieten de-al meu avea pierderi de memorie, dar intr-o zi vazuse pe Discovery cum ca apa ar avea memorie proprie. Cum noi suntem 60-70 % apa iar restu de 30 % e de fapt iarasi 70% apa si-a dat seama ca organismul nostu e de fapt un simplu recipient . Asa ca prietenul meu a inceput sa bea tot mai multa apa ca sa-i suplineasca lipsa de memorie. Am inceput sa rad cand vazusem casa lui care devenise un imens depozit de apa. L-am atentionat sa aibe grija sa nu se innece, dar mi-a spus ca bea cu masura poate ia putin mai multa apa cat bea omul de obicei. Bineinteles ca si drumurile la toaleta s-au inmultit asa ca s-a gandit sa recicleze apa prin niste filtre speciale de epurare a apei. Spunea el ca apa care o elimina ii lua o parte din amintiri, de aia uitam si noi de obicei, si ca acum amintirile ii reveneau intotdeauna prin acest simplu proces ciclic.Isi realizase propriul sau hard-extern de stocare a informatiei. Treaba devenise pe cat de amuzanta pe atat de serioasa. De cate ori faceam un feed-back asupra unor lucruri dadea buzna la baie sa ia o gura de apa pentru a-si aminti. Amintirile lui erau acum stocate in mici sticle care erau insemnate cu data in care au fost stocate. Dintr-un simplu om care avea probleme cu memoria acuma devenise opusul. Nimic nu mai era uitat, totul era stocat. Era extraordinar cum reusea sa vorbeasca pana la detalii de zile din lunile anterioare doar inghitind cateva picaturi de apa. Imi zicea ca poate sa deosebeasca amintirile rele de cele bune si ca poate sa le transforme pe acestea la randul lor in amintiri bune prin muzica, ras si dragoste. Dar erau si exceptii, sticlele de apa care contineau amintiri groaznice secau singure. Apa practic se evapora incet sau disparea. Nimeni nu reusea sa dea o explicatie. Pana intr-o zi cand prietenul meu a disparut. Nimeni nu stie ce s-a intamplat cu el, doar ca peretii casei facusera igrasie, innegrindu-se la colturi. Explicatia mea a fost ca apa care disparusera din sticlele cu amintiri rele n-a plecat niciodata din acel loc ci doar au luat o forma gazoasa, ca apoi sa se condenseze impanzind acel loc de rau. In prezent acel loc e considerat un loc bantuit.

Niciun comentariu: