luni, 5 iulie 2010

Calaretii cailor fara cap si copite

Calaretii cailor fara cap si fara copite se indreptau spre Dealu' Coastei ca sa nu intrebe nimeni de ce. Unul dintre calareti canta ca cucu' nu ca calu' fara cap si copite de inghetau frunzele de plop. Celalalt freca coama calului fara cap si fara copite cu revulsin. Calu' tusea sec si lacrima. Ca sa-l mai opreasca din sonata mono-octavica Calaretul se adresa colegului: " Ai pus apa ?! " Celalalt raspunse monosilabic pe cinci octave: Nu ! " N-am avut niciodata prea multe asteptari de la tine, dar sa nu pui apa... ! " ii reprosa. " Eh, daca ai stat si ai asteptat ? "- i-o intoarse. " " Am asteptat, ca doar cineva trebuia sa adape caii " . Caii fara cap si copite se cabrara in semn de multumire ca fusesera adapati. Calaretul reveni inapoi la sonata lui , un hit al concursurilor de echitatie, ce facea calu' calarit de calaretul care canta sa excreteze pe ritmurile impuse de vibratiile sputei de pe coardele vocale. In urma se lasa o ceata de basini de cal. Calaretul facu un stop-cadru la piesa si-si expuse un gand : " Puteai sa fi luat si tu din apa cu care ai adapat caii '' . Caii nechezare din nou a multumire. " Nu-mi bag capul unde-si baga si calu' " . " Daca as zice ca m-as fi asteptat la asta mi-ai reprosa ca n-am luat apa , daca ti-as zice ca nu m-as fi asteptat la asta mi-ai reprosa ca n-am luat apa, dar vezi tu , caii n-au cap. " Pai n-au, n-au nici copite. " " Si-atunci ? - zise calaretul cantaret concluzionand vibratto veridicitatea argumentului. " Apa era insolubila si viermanoasa ! " Si-atunci ! " " M-am asteptat de la tine sa iei ! " Nu trebuia sa astepti ! '' Si-atunci cine sa adape caii ? . Caii se batusera cap in cap ca punkerii beti bucurosi ca fusesera adapati. Pentru o vreme , tacerea acoperi sunetul frunzelor de plop, sunetul greierilor, al randucinilor, al apei bulbucate , vantului, al tropaitului cailor fara copite, al respiratiei celor doi calareti de cai fara cap si copite.Datorita frictiunii in aer se auzeau obiectiv doar argumentele lor subiective . Calaretul care nu cantase ridica tacerea ca si-o cortina a unui spectacol : " Si ce facem ? Celalalt nervos : " Pai ce astepti, sa transpire caii ? " . " Asta ar fi o idee " " Poti s-o si patentezi " Daca-i alergam bine scoatem si untura din ei, zise de asta data bucuros ca gasise o solutie la lipsa lui ! " Bine , baga-i pintenii-n urechi si da-i la trap ".

Niciun comentariu: